یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 18 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار یکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۱:۰۶:۳۲

از سال آینده
مطالعه پژوهشی روش‎های ازدیاد برداشت از پارس جنوبی اجرایی می‎شود

باشگاه خبری فراساحل: قرارداد مطالعه پژوهشی توسعه فناوری روش‌های ازدیاد برداشت از میدان پارس جنوبی تا اوایل سال آینده اجرا و به پژوهشکده ازدیاد برداشت واگذار می‌شود. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، مریم خرم، رئیس واحد پژوهش و فناوری شرکت نفت وگاز پارس با بیان اینکه این طرح در چارچوب واگذاری مطالعات پژوهشی میدان‌‌ها و مخازن نفت و گاز از سوی وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران به دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی انجام ‌‌می‌شود، یادآور شد: در قالب این طرح، مطالعه پژوهشی ١١ میدان نفت و گاز به ٩ مرکز تحقیقاتی واگذار شده و گام‌های بعدی این برنامه انجام می‌شود.

به گفته وی، طرح مطالعات پژوهشی میدان‌ها و مخازن نفت و گاز در راستای تولید صیانتی، حداکثر ضریب برداشت و بهینه‌سازی فرایند تولید، در مدت یک سال و نیم گذشته از سوی وزارت نفت آغاز شده است. رئیس واحد پژوهش و فناوری شرکت نفت و گاز پارس، هدف از اجرای این طرح پژوهشی را توسعه ظرفیت‌های فنی داخلی و کاربرد آن‌ها در صنعت نفت و گاز توصیف کرد و افزود: با استفاده از این طرح افزون بر بومی‌سازی فناوری‌های ازدیاد برداشت، دستیابی به مرزهای دانش فنی و استفاده از تکنولوژی‌های نوین برای رسیدن حیطه خلق دانش و فناوری امکان پذیر شده و انتقال آن به دیگر شرکت‌های داخلی نیز محقق می‌شود.

خرم افزود: دانشگاه‌ها و مراکز دانش بنیان در قالب این برنامه می‌توانند به طور هدفمند و یکپارچه بر روش‌های ازدیاد تولید تمرکز کرده و در کنار مجریان قراردادهای توسعه میدان‌ها نقش مهمی در این زمینه ایفا کنند. رئیس واحد پژوهش و فناوری شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به این‌که افزون بر مدیریت فناوری، توجه به مدیریت دانش در دستور کار جدی این شرکت قرار دارد، گفت: مدیریت دانش، به معنی حفظ دارایی‌های معنوی، مستندات و اندوخته‌‎هایی است که ایجاد بسترهای دانشی مناسب برای انتقال آن‌‌ها، راهگشای نسل‌های آینده خواهد بود. وی به نقش مدیریت دانش در حفظ و انتقال تجارب و دستاوردهای موجود در پارس جنوبی اشاره و اظهار کرد: حجم گسترده فعالیت‌های انجام شده در پارس جنوبی مجموعه بزرگی از تجارب پیچیده فنی مرتبط با توسعه این میدان را فراهم کرده است.

خرم افزود: پارس جنوبی از بزرگ‌ترین میدان‌‌های گازی جهان است و فعالیت‌های پیچیده توسعه‌ای انجام شده در این میدان می‌تواند حوزه‌ها و بسترهای دانشی فراوانی را پیش روی نیازمندی‌های آینده صنعت نفت باز کند. رئیس واحد پژوهش و فناوری شرکت نفت و گاز پارس عنوان کرد: بخشی از این بستر دانشی فراهم شده و بخشی از آن نیز درحال آماده سازی است تا از دانش ضمنی افراد استفاده کرده و تجارب را ثبت شود.



  کد خبر : 2961
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :